piątek, 2 stycznia 2015

Komu vectrę?

11 km

No, to czas zacząć przygotowania do wiosennych biegów, w tym przede wszystkim Paris Marathon. Odgrzebać stary schemat treningów i przymierzyć go do nowych celów, po czym metodycznie zrealizować. Tym razem pamiętając już jednak o przeplataniu treningów dniami wypoczynku i regeneracji. by nie powtórzyć sytuacji z wiosny ubiegłego roku, czyli totalnego załamania kondycji. 
Na początek 11 km (nie dycha, jak wcześniej liczyłem) w nieco przyspieszonym tempie, bo nad szybkością zdecydowanie trzeba popracować. Leśne ścieżki już nieco obeschły, nie było ślizgania się jak w Maszewie dwa dni temu, warunki do treningu idealne. Na skrzyżowaniu dróg 103 i 104, już w pobliżu Góry Lotnika, natknąłem się w lesie na porzuconego opla vectrę, bez tablic. Telefonu nie miałem, nie było jak powiadomić policji. Po powrocie do domu zapomniałem zadzwonić, więc autko pewnie nadal w lesie stoi. Jak komu potrzebna granatowa vectra - do wzięcia.

Dziś spróbowałem dokonać strategicznego zakupu: potrzebna mi jest nowa ssawka do odkurzacza. Choć kapitalizm w rozkwicie i podobno można kupić wszystko - nie udało się. Sklep Media Expert takiego asortymentu nie ma, odesłano mnie do Mrówki. W Mrówce jest prawie wszystko, prócz ssawek do odkurzaczy. Skierowano mnie do sklepu Neonet. Sympatyczny kierownik sklepu Neonet pocieszył mnie, że nie ma sprawy, przecież można kupić wszystko, łącznie ze ssawką do odkurzacza Karcher, ale - dodał - w Szczecinie lub w Stargardzie. Uprzejmie podziękowałem, wyszedłem i idąc do samochodu przypomniałem sobie o sklepiku z częściami do urządzeń AGD na zapleczu dawnego PKO, czyli obecnego Centrum Handlowego Barnim. I pani nawet miała coś, co by z grubsza odpowiadało wymaganiom, ale cena była mało przyjazna - prawie 70 zł. Dużo jak na kawałek plastyku, pomyślałem. I skończyło się tak, jak to zwykle bywa w epoce internetu: pogrzebaniem w Allegro i znalezieniem odpowiedniej ssawki za pół ceny żądanej w niszowym sklepiku za Barnimem.
I dziwić się potem, że handel w Goleniowie i innych podobnych metropoliach upada.


W czwartek 8 stycznia o godzinie 16 w sali obrad UGiM odbędzie się publiczna debata w sprawie zasad finansowania sportu przez gminę Goleniów. Kogo ten temat interesuje, ma dobrą okazję by powiedzieć, co myśli o obecnych porządkach i zaproponować swoje pomysły. Warto pójść. 

1 komentarz:

  1. Ja zgłosiłem już .Podjechałem z policją pod vektre.Reszte oni już załatwiali.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś zalogowany, możesz komentować jako "anonimowy".