środa, 26 marca 2014

Gile odleciały...

15,5 km

Stopniowy powrót do normalności. W zasadzie można mówić, że wróciłem. Jeszcze wczoraj samopoczucie drugiego gatunku, ogólna niechęć do wszelkiej aktywności, do tego objaw szczególnie nieprzyjemny, mianowicie kompletna utrata smaku, wszystko smakowało jak trociny. Dziś kawa smakuje jak kawa, jedzenie jak jedzenie, wróciła też chęć do ruchu i życia w ogóle.
Skorzystałem z poprawy formy, zanurzyłem się w leśne ostępy. O dziwo, choć pora była późna (18.30) w okolicach Góry Lotnika natknąłem się dwukrotnie na biegaczy. Pierwszy raz od zeszłej jesieni. Znaczy, że wiosna przyszła.
Kiedy wracałem przez park przemysłowy, zerknąłem na zegarek. Choć była już 19, wciąż było widno, udało mi się wrócić do Goleniowa zanim jeszcze kompletnie zapadł zmrok. 
W parku przemysłowym zmierzyłem sobie prędkość przelotową. 5:20, więc bardzo słabo. To wciąż odczuwalny skutek tygodniowej choroby.

Ciekawe zdarzenie na sesji Rady Miejskiej. Radny Latuszek wzburzonym głosem złożył interpelację (pytanie adresowane do burmistrza) w sprawie rozliczania wynagrodzeń w OSiR. Konkretnie, chodziło mu o ob. Kostrzebę, który przez cały styczeń siedział w Portugalii, w marcu siedzi w Kenii, a w kwietniu ma zaplanowany wyjazd na obóz do Jakuszyc. Latuszek chce wiedzieć, czy prawdą jest, że pan K. ma za ten czas wypłacane wynagrodzenie w OSiR, a nieobecność "odpracowuje" wypożyczając łyżwy czy wykonując inne równie skomplikowane zajęcia w soboty i niedziele, co ma rozliczane wedle podwójnej stawki godzinowej. Bo że pan K. w tym samym czasie bierze jeszcze wynagrodzenie z klubu Barnim (ze środków przekazywanych przez gminę) oraz z PZLA - to nie żadna tajemnica. Trzy pensje za ten sam czas - niezły patent. Latuszek oświadczył, że żąda przeprowadzenia szczegółowej kontroli w OSiR, a jeśli podejrzenia się potwierdzą - zawiadomi prokuraturę. Padło też pytanie, czy zasadne jest utrzymywanie etatu obywatela K., skoro kiedy go nie ma, firma sobie radzi i nie wali się w cholerę. 
Pan dyrektor będzie musiał znaleźć odpowiedzi na te proste pytania. Odpowiedzi raczej do prostych należeć nie będą, Latuszek nie z tych, co dają się zbyć byle g...

1 komentarz:

  1. Wreszcie ktoś robi z tym porządek.Może nagłośnić to wyżej.Można by było te przeznaczyć na sport dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś zalogowany, możesz komentować jako "anonimowy".